Lelahan Jiwa

Aku mencari sesuatu yang belum ku tahu
Aku mengharap sesuatu yang mungkin bukan milikku
Di mana kan ku jumpa hati yang perlu
Menginginkan aku di setiap waktu?

Mimpi yang datang tak pernah ku kecap
Mimpi yang datang kerap ku hilang
Aku bermimpi sesuatu yang ku tak pasti
Aku bermimpi jiwa tak terisi

Ku cuba melangkah meniti kegelapan
Kerap ku terjatuh ku tangisi sakitnya
Ku bangun semula dengan kekuatan
Namun kesannya masih kekal ada

Ku temu jiwa jiwa yang baru
Ingin ku simpan di dalam kamarku
Ku lihat kebahagian jiwa jiwa itu
Cemburu menjelma merungsing hatiku

Lelah sungguh perasaan ini
Lelah sungguh memikirkan nasib diri
Akankah ada tangan yang menangkapku?
Saat ku jatuh dari anganku?

Letih sudah aku berjalan
Jauh lagi di hadapan pandangan
Langkahku kian merapuh
Hatiku kian tersentuh
Bilakah impianku kan berlabuh?

Ku tuliskan bait dari lagu
Aku ingin menjadi mimpi indah, dalam tidurmu
Ku titipkan bait dari lagu
Aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau sentuh
Indah, terlalu indah
Tetapi hanya mungkin terjadi di dalam angan

Kiranya ada yang bisa ku rindu
Ingin ku peluk dirinya selalu
Kiranya ada yang merinduiku
Pupuklah sayang di kalbu

Moga ku bisa melawan kesepian
Kiranya tiada untukku teman
Moga ku bisa menempuh rintangan
Mencari sinar di penghujung jalan

1 Pengkritik Setia:

{ Unknown } at: 11:15 AM said...

mungkin awak perlu menunggu, dia itu akan ada nanti akhirnya.. cuma awak perlu mencari, paling tidak pun menanti.. hawa diciptakan untuk adam.. pasti hawa awak ada kat luar sana..
gud luck..