Buat Terakhir Kali

“Dan ku lakukan semampu aku tuk menyayangimu
Hingga kau merasa jadi pujaan ku
Meski bercinta kadang tak indah
Tapi tuk buktikan kau yg terindah
Dan ku pastikan, I’m The Lucky One
Nikmati cinta lebih dari segalanya"

Kau yang Merubah Segalanya
Kau sebenarnya yang mencuri hati
Aku yang masih meratapi kehancuran
Cinta lalu yang tak kesampaian

Apakah yang terburu-buru
Cuba melupakan peristiwa lalu
Atau mungkinkah ku terpesona pada
Kejujuran yang engkau berikan”
“Dan Untuk Pertama Kali
Cintaku terbagi
Dan kuingin milikinya

Dan Untuk Pertama Kali
Kusangkali janji
dan bahagia mencintainya”
Kaulah Segalanya
Yang menyinar hidupku kasih
Hanya satunya yang ku cintai

Sambutlah cintaku
Jangan kau pergi dari sisi
Cintaku padamu
Ikhlas sejati”
“Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah Suratan dalam kehidupan
Atau
hanya satu Kebetulan
Yang Kumau
Ada dirimu tapi tak begini keadaannya
Yang Kumau
Selalu denganmu

Jika tuhan mahu begini
Rubahlah semua jadi Yang Kumau
Kerna ku ingin semua berjalan
Seperti Yang Kumau
“Mungkinkah kan kembali masih sangsi
Tiada Pasti
, aku menanti kini”


“What have I got to do to make you love me
What have I got to do to make you care
What do I do when lightning strikes me
And I wake to find that you’re not there

What do I do to make you want me
What have I got to do to be heard
What do I say when it’s all over
And Sorry Seems To Be The Hardest Word
“Andai sampainya waktu
Aku harus tinggalkanmu
Akan aku berlalu bila tiba saat itu
Tak guna kau merayu
Tak guna menahanku
Kerana yang berlaku kehendakmu

Air mata bertamu tidak kenal erti jemu
Menemani hatiku tidak mengenal ruang waktu
Mengapa dari dulu tak kau kata kan padaku
Kehadiranku ini menyusahkan”
“Doaku agar kau kan selalu bahagia
Agar kau temui insan tulus menyayangi
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa
Ku tinggalkan memori bersamamu
Ku undur diri bersama Harapan
“Terlalu singkat hubungan ini
Belum pun sempat Melakar Rindu
Baru semalam mimpi dicipta
Mengapa mendung melanda sukma

Kaulah segalanya madah digubah
Ketika cinta masih di dada
Pudarlah jua kini akhirnya”

Dan Tak Mungkin untukku
Tuk menggapai cintamu
Walau rasa di hati
Ingin memilikimu

Cinta harus berkorban
Walau harus menunggu selamanya
Ku tau…
Kau bukan untukku”
“Tak ubah berbunga lalang
Rendahnya pandanganmu
Padaku yang amat memerlukan
Kegersangan sekeping hati

Mengharapkan setitis embun
Agar basah rindu ini
Aku yang terbuang
Sejak mula lagi
Puas ku merintih
Puas ku berduka

Ku hanya mampu berserah
Berserta doa harapan
Ubahlah haluan hidup ini

Demi cinta yang menyala
KuRela menggenggam bara api
Demi kasih yang mengharum
Sungguh aku Rela

Biarpun pada pandangan
Seperti bunga yang layu terbuang
Namun kau pasti tahu
Semua kerna
Aku masih lagi setia padamu
Biar ku menangis seumpama pengemis”

“Tiada erti aku merindu
Jika kau tak ingin bertemu
Apa gunanya bercinta di dalam kepura-puraan

Yang lafaz cinta hanya di bibir
Namun diri tak seringnya hadir
Di saat engkau diperlukan aku hampa

Usah dikelirukan cinta
Yang terkusut jiwa merana
Jangan dengan separuh hati
Diri ini kau cintai

Usahlah renung hanya di mata
Benamkanlah ke dasar hati
Renunganmu telusnya pasti
Berarash ke syurga cinta

Menanti kunjungan hampir pasti
Mengharap titis embun pagi
Dan bagai Menadah Gerimis
Yang masih pulang pergi”
“Aku Berhenti Berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat

Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan

Aku pulang, tanpa dendam
Auterima kekalahanku
Aku pulang,tanpa dendam
Kusalutkan kemenanganmu”
“Beratnya rasa hati nak melangkah pergi
Tetapi apakan daya aku terpaksa
Buat kali terakhir inginku mengucapkan
Semoga dirimu berbahagia selalu
Tentang diriku ini
Terserah padaMu Tuhan menentukan...

Tak perlu kau bertanya ke mana ku pergi
Pandailah aku menjaga diriku ini
Sekali kumelangkah oh biarlah ku teruskan
Perjalanan ini walaupun sendirian
Hanya Tuhan yang tahu dukalara hidupku ini
Tak terkata, aduhai sayang...

Selamat tinggal sayangku
Selamat tinggal kasihku
Aku terpaksa pergi dahulu
Kerana Terluka hati ini”
“Ku mengerti Perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah kuberi
Tiada lagi bersama

Seringkala aku terlihatkan mu
Impian nan indah
Bersulam bahagia”

------------------------------------

Berlian Berharga yang dicari
Sekeping kaca dibuang ke tepi

Berlian itulah yang membuat luka
Kaca inilah yang cuba membalutnya
Namun jelas, kaca tak mampu dibandingkan dengan berlian
Keindahan berlian tiada toloknya, kehinaan kaca tiada tandingnya

Kaca ini dah pun jatuh, berderai menjadi serpihan
Tatkala kaca dicampak ke tanah begitu sahaja
Terbuang sudah segala janji
Terhilang sudah segala lafaz
Kaca dibiar sehinanya

Hati ini ibarat di hiris
Jiwa ini ibarat di siat
Jelas sudah segalanya
Nyata sudah hakikatnya

Simpanlah berlian itu dalam hatimu
Moga ianya kan kekal ke akhir hayat
Kaca ini kan terus menjadi kaca
Yang layak digelar sampah
Buat selamanya

------------------------------------

I have never felt this low in my life. Never. Aku ingat hanya A seorang yang telah mampu membuat diriku terhina namun, someone else managed to top that. Congratulations.

Alhamdulillah.

Ya Allah,

Ampunkan dosaku. Ampunkan dosa kedua ibu bapaku dan ahli keluargaku. Ampunkan dosa sahabat sahabatku. Ampunkan dosa insan insan yang mengenaliku. Ampunkan dosa dosa insan yang membenciku. Ampunkan dosa insan insan yang telah menganiyaiku. Ampunkan dosa mereka mereka yang mendustaiku.

Diri ini begitu lemah. Diri ini begitu kecil. Ku panjatkan doa, agar kuterus kuat mengharungi hidup. Aku tahu diri ini tak pernah kan lepas daripada dosa. Tak ku layak ke syurgamu, namun tak pula ku ingin ke nerakamu.

Ya Allah
,

Tak akan ku simpan rasa benci dalam diri terhadap mereka mereka yang telah mengkhianatiku. Tak akan ku mahu mereka derita. Kau curahlah rahmatmu ke atas diri mereka semua.

Aku hanya mampu tersenyum dalam tangisan tatkala hati ini dihiris senipis nipisnya, jiwa ini di siat sehalus halusnya. Pernah sudah ku rasai keperitannya, namun tak pula aku sangka ku akan rasainya semula. Hebat sungguh petunjukMu. Hebat sungguh kuasaMu. Alhamdulillah.

Ya Allah,

Kau berikanlah aku kekuatan
Kau berikanlah aku kekuatan
Kau berikanlah aku kekuatan

Amin ya rabbal alamin

------------------------------------

Kepada insan yang menyayangiku setulus hatimu, maafkan diri ini kerana telah membuat luka dihatimu. Bukan niat menusuk duri. Yang ku perlukan adalah masa. Masa untuk aku berfikir tentang segalanya. Aku menyayangimu seadanya dan sejujurnya. Terima kasih yang tak terhingga. Terima kasih di atas keikhlasanmu. Kaulah semangatku.

Kepada si dia yang terlalu hebat dilanda dugaan, aku panjatkan doa untuk dirimu agar kau mampu mengharungi dugaan itu. Segala yang baik datang dariNya , segala yang buruk adalah dari kita. Terima kasih atas keikhlasanmu yang telah kau nyatakan. Terima kasih atas segala masa yang telah kau korbankan. Terima kasih atas SEGALANYA.

Di sini, ku harapkan agar biar ini menjadi titipan terakhir dariku. Tiada lagi indah. Tiada lagi fantasi. Tiada lagi laraan jiwa . Tiada lagi harapan.

HATI YANG RAPUH

Di hati kulakarkan sebuah impian
Yang aku namakan harapan
Apabila kutentukan arah serta tujuan
Rela kuhadapi cabaran

Jalan ke puncak
itu beronak dan berliku
Menyukarkan pendakianku
Namun tetap kugagahi
Hati yang rapuh ini
Demi hasrat yang suci

Aku sangkakan harapan
Selembut impian
Yang menguliti tidur insan
Kiranya kehidupan tidak sedemikian
Goyah hatiku oleh kenyataan

Tak harus kuturuti kelemahan diri
Tak daya bertahan diuji
Lalu aku mengumpulkan semula kekuatan
Berlandaskan keimanan...



Semoga bertemu lagi di lain lembaran, kiranya takdir mengizinkan.

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Yang Amat Terluka,
Muhamad Adi Luqman Bin Zakaria
20-08-2008
01:28

3 Pengkritik Setia:

{ AK } at: 2:27 AM said...

wow! this is something!
and the choice of songs was good too!!!

hope u'r doing ok, hope things get better...

maybe there's little something to cheer u up in my blog... dunno if that is enough or not to ease ur pain...

take care!

{ :: cheezzy cheese :: } at: 3:34 PM said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaa :(

{ dewihati } at: 8:43 AM said...

erm... jangan cedey wak... perjalan tu masih jauh.. cheer up dude!